Yaşamboyu Eğitim Merkezi
Güncelleme Programları

Öğretmen Akademisi - Çatışmaları Dışavurumcu Sanat Yoluyla Dönüştürmek

Dışavurumcu Sanat 1980 yıllarında akademide bir terapi alanı olarak başlamış, 90’lı yıllarda Amerika’da Lesley Universitesi’nde ve daha sonra İsviçre’de bulunan European Graduate School’da geliştirilmiştir. Bu alan daha sonraları Eğitim ve Sosyal Dönüşüm disiplinlerinde da etkili olarak uygulanmaya başlamıştır. Kişilerin ve toplulukların kendilerini dönüştürme gücünün ancak kendilerinde olduğunu varsayan bu yaklaşım, sanatlararası (resim, müzik, şiir, drama, heykel, dans vb.) çalışma yöntemini merkezine alarak katılımcıların güvenli bir ortamda arzu ettikleri dönüşümü keşfetmeleri için bir estetik alan açılmasının gerekliliğini savunur. Atölyeler boyunca katılımcılar estetik alanlarını, hayal gücü ve algılarını resim yaparak, kile şekil vererek, dans ederek, ritm tutarak genişleterek içinde bulundukları çatışmaların merkezinden uzaklaşıp onları dönüştürmenin yollarını araştıracak. Dışavurumcu Sanat felsefesinin temelini oluşturan poiesis kavramını bir sanat eserine şekil vererek deneyimleyecek ve ortaya çıkan sanat eseriyle kurulan estetik ilişkinin sağlamlık ve esnekliklerine olumlu etkilerini yine sanat yoluyla ifade ederek grup içinde paylaşacaklar. Atölyeler katılımcıların kendi yaşadıkları çatışma dönüştürme deneyimi birlikte çalıştıkları öğrenci gruplarına nasıl aktaracakları konusunda bir grup çalışmasıyla sona erecek. [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Yöntemiyle Tanışın!

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children/P4C) pedagojisi, ilk olarak 1970’lerde Amerika’da felsefeci Matthew Lipman’ın çalışmaları çerçevesinde ortaya çıkmıştır. Lipman’ın Soruşturan Topluluk Metodu bugün dünyada en çok kullanılan yöntemdir. Buna göre, çocuklar bir uyaran (hikaye, fotoğraf, video, nesne, vb.) etrafında bir araya toplanır ve bu şey karşısında bir soruya ve felsefe yapmaya yönlendirilirler. Eğitmen doğru cevabı veren kişi değil, çocukları düşünmeye ve konuşmaya teşvik eden kişidir. Bu eğitimin amacı, katılımcılara Çocuklar İçin Felsefe pedagojisinin tarihsel ve teorik temellerini tanıtmak ve felsefi soruşturma oturumlarıyla pratik olarak uygulamasını göstermektir. [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Çocuklarda Özgüven ve Sorumluluk Geliştirmek

Sorumluluk alma ve karar verme ile ilgili karşılaşılan sorunlar
Genel tutum ve davranışlarımız
Sorumlu davranış gelişiminin yaşla ilgisi
Sorumluluk geliştirme ile ilgili önerilerin davranışa dönüştürülmesi Sorumluluğun beslendiği değerler
Nasıl düşünmesi gerektiğini mi? Nasıl düşüneceğini mi öğretmek? Sorumluluk gelişiminde çocukları yönlendirirken yapılması gerekenler [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Etkili Öğretmenlik İçin Oyun, Drama ve Tiyatro Teknikleri:

Bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve sinerji yaratan oyun-drama ve tiyatro çalışmaları günümüzde öğrenci merkezli eğitim sisteminin vazgeçilmez parçalarından biri haline gelmiştir. Yaparak ve yaşayarak eğitim tekniklerini bilmek, mesleki anlamda kendini geliştirmek isteyen her öğretmen için gereklidir. [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Fen Bilimlerinde Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yöntemleri

Bu eğitim programının amacı ortaokul fen bilimleri ve lise fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı öğretim yöntemleri konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Eğitimde fen eğitiminin ana amacı olarak değerlendirilen bilimsel okuryazarlığın kuramsal çerçevesi tartışılmakta, neden fen bilimlerini öğretiyoruz sorusuna yanıt aranmaktadır. Ardından, öğrencilerin fen bilimleri derslerine ilgilerini çekmek için bir motivasyon modeli olan ARCS (Attention [İlgi], Relevance [İlişkili], Confidence [Güven], Satisfaction [Doyum]) modeli ve öğretimi tasarlamanın bir yöntemi olan 5E (Engage [İlgi çekme], Explore [Keşfetme], Explain [ Açıklama / Uygulama], Elaborate [Derinleştirme], Evaluate [Değerlendirme]) modeli tartışılmaktadır. Bilimsel sorgulama ve argümantasyonun yapısını açıklamak için bu konudaki çeşitli fikirler incelenmektedir. Bilimsel süreç becerilerini ölçme ve değerlendirmede kullanılan çeşitli araçlar tanıtılacaktır. Ayrıca, fen bilimleri derslerinin öğretim programlarındaki bilimsel sorgulama ve süreç becerilerinin yeri ve önemi de analiz edilmektedir. Tartışılan modeller ve kuramlar uygulamalı olarak çeşitli etkinliklerle örneklenecektir. Son olarak katılımcılar eğitimde bir ders hazırlayacak, sunacak ve dönüt alacaklardır. [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Gençlerin Zor Anları ve Yapılabilecek Destek Çalışmaları

Cevap verilemeyen sorular
Kimler risk grubunda?

İntihar konusunda bazı yanlış inançlar ve bazı gerçekler
İntiharlara müdahale etme
Önleyici çalışmalar
Rehberlik servisinin sorumlulukları
Okulda olay olduğunda... [Devamı]

Öğretmen Akademisi - Kendinizde ve Öğrencilerinizde Duygusal Zekayı Geliştirmek

Zeka kavramı
Zeka ve beyin
Duygusal zekanın bileşenleri
Duygular ve özellikleri
Duyguların yönetimi
Duygusal zekayı arttırma yolları [Devamı]

Öğretmen Akademisi - STEMBU

STEMBU Programı, eğitimcilerin Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendisliği (FeTeMM/STEM), proje-tabanlı öğrenmeyi ve biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirmeleri anlamlandırıp daha etkin kullanmalarına yardım edecek bir kişisel ve mesleki gelişim programı olarak tasarlanmıştır. [Devamı]